>> colaboraciones >> cuece >> entidades-museos

CADERNOS ARTIVISTAS ǝɹtuǝ BIBLIOTEQUES INSÒLITES

CADERNOS ARTIVISTAS ǝɹtuǝ BIBLIOTEQUES INSÒLITES Del 16 de juny al 10 de setembre de 2017 va tenir lloc a la Casa Encendida de Madrid, l’exposició “Bibliotecas insólitas” comissariada per Glòria Picazo. El recorregut d’aquesta mostra col•lectiva parteix de la idea de la biblioteca infinita – impulsada pel desig utòpic de reunir i disposar de tot […]

CADERNOS ARTIVISTAS
ǝɹtuǝ
BIBLIOTEQUES INSÒLITES

Del 16 de juny al 10 de setembre de 2017 va tenir lloc a la Casa Encendida de Madrid, l’exposició “Bibliotecas insólitas” comissariada per Glòria Picazo. El recorregut d’aquesta mostra col•lectiva parteix de la idea de la biblioteca infinita – impulsada pel desig utòpic de reunir i disposar de tot el coneixement possible – i s’enllaça amb les aportacions realitzades per artistes contemporanis qui, a partir de la dècada de 1960, han revisat la idea de biblioteca i d’arxiu i han manifestat un especial interès vers el llibre d’artista.

El desembre de 2017 arriba a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social el material que forma part del projecte “CADERNOS ARTIVISTAS”. Aquest projecte pretén investigar les potencialitats dels llibres d’artista, dels diaris visuals, dels quaderns de viatge i els quaderns col•laboratius com a suport per la reflexió i per la comunicació participativa. Els dinamitzadors del projecte són membres de Coletivo C3, un grup d’investigadors (amb inquietuds) activistes de diverses universitats d’arreu del món que han desenvolupat estudis sobre la contribució de l’art contemporani a l’educació.
En aquesta primera fase del projecte hi participen artistes, investigadores, educadores i professores que han coordinat quaderns elaborats en comunitats de Portugal, Espanya, Finlàndia, Sèrbia, Itàlia i Brasil. Els Cadernos Artivistas exploren les potencialitats dels llibres compartits com a objectes artístics i com a estratègia educativa en l’àmbit, en l’espai, i en el context pedagògic.

L’arribada a Lleida d’aquesta exposició col•laborativa esdevé una oportunitat per construir un espai de diàleg amb el nostre “fons de biblioteca”. Una “sala de reserva” d’on reprendre aprenentatges desenvolupats en els projectes i produccions artístiques que han desenvolupat les alumnes del Grau d’educació primària de la FEPTS durant els últims cinc anys aprenent entorn a l’art contemporàni des de la inter i transdisciplinarietat i amb el territori.

Quins diàlegs ens desperten? Les interaccions amb les produccions itinerants modifiquen les narracions anteriors?

La mostra pretén devenir un espai on puguem compartir i construir aprenentatges deixant els nostres rastres en aquesta biblioteca insòlita, itinerant i nòmada que te fixat el seu proper destí a Brazil.

Comissariat: Glòria Jové, Quim Bonastra, Mireia Farrero, Caren Sebastian, Dani Gutiérrez, Emma Domigo i Nèlida Perpinyà. Equip docent del grau de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social.

Material que transita en el marc del projecte ARTIVISM IN EDUCATION/ARTIVISMO NA EDUCAÇÃO/ ARTIVISMO EN EDUCACIÓN, C3 projects of activism in art education/Projectos artivistas na educação por membros do coletivo C3 / Proyectos artivistas en educación por miembros del colectivo C3 i del “fons de reserva” propi generat pels projectes desenvolupats pels estudiants del grau de mestres de la Universitat de Lleida.

Del 22 de enero al 22 de febrero al edificio Transfronterer de la Universitat de Lleida (UdL)

 

27067134_1986500021599226_8731196963658498379_n

27540674_1986499971599231_4041752182214744933_n

Cadernos

IMG_20180129_154105

IMG_20180129_154210_HDR

IMG_20180129_154223

IMG_20180129_154620

IMG_20180129_154639

IMG_20180129_153924