>> cuece >> Dia_a_dia

Accions del projecte el Museu és una escola 2017/2018

Aquest curs 2017/2018 dins del projecte el projecte el Museu és una escola hem generat espais híbrids a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social amb la participació de tres centres del territori de Lleida: L’escola Arrels (Mollerussa), l’escola Antònia Simó i Arnó (Almacelles) i l’escola Princep de Viana (Lleida). Els nens i nenes de […]

Els nens i nenes de l’escola Antònia Simó i Arnó, acompanyats de la seva tutora Mariona Llinàs i de la directora de l’escola, van presentar-nos el desenvolupament del projecte sobre Europa que han dut a terme a través d’estímuls d’art contemporani. Han partit dels interessos individuals i de grup, dels seus coneixements previs sobre el continent, han après en equips de treball cooperatiu i amb la participació de diversos agents de la comunitat educativa. Després de l’exposició els nens i nenes van conversar amb els alumnes futurs mestres de la facultat, en un intercanvi d’experiències amb caràcter formatiu.

IMG_20180409_110900

IMG_20180409_093246

Les nenes i els nens de l’escola Arrels han pogut participar i expandir el projecte Estampas 2015. Han dialogat amb els llibres en desús per generar relacions i vincles amb aquells aprenentatges, individuals i compartits, que han dut a terme aquest curs a la seva escola. Aquesta experiència, en què també estava convidat l’alumnat del grau d’educació primària de l’assignatura de Processos i Contextos Educatius II, hem tornat a viure com a partir d’un carro ple de llibres en desús els nens i nenes han fet evidents molts dels continguts, a través de relacions amb les experiències de cadascun dels nens i nenes.

IMG_20180531_102853

IMG_20180531_101455

Els nens i les nenes de l’Escola Príncep de Viana van venir a la FEPTS a presentar a l’alumnat de l’assignatura de Processos i Contextos Educatius II el seu projecte d’internivells que han dut a terme durant tot el curs escolar. En el context de la Suda de Lleida (Castell del rei) els alumnes de primària van compartir manifestacions artístiques de Suso 33.; d’aquesta manera els alumnes de l’assignatura de Processos i Contextos Educatius II van poder establir relacions amb el seu procés de convertir-se en mestre ja que ells van començar en el mateix context que els alumnes de l’escola. Un altre dels contextos artístics compartits per ambdós grups d’estudiants fou la exposició “Desmaterializaciones” d’Oscar Muñoz, a la Fundació Sorigué de Lleida. Tots els participants van poder compartir les experiències i teixir connexions.

IMG_20180523_092518

IMG_20180523_093010

Així doncs, amb totes aquestes propostes, l’equip docent de l’”Espai Híbrid” volem que els nens i les nenes que estan a punt d’acabar l’etapa de l’educació primària coneguin les aules de la Universitat, però sobretot que s’hi posicionin com a actors (més enllà del rol d’espectadors) exposant els seus processos d’aprenentatge als actuals alumnes futurs mestres per tal de generar aprenentatges entre tots.

Volem que els nens i nenes siguin capaços d’imaginar totes les possibilitats que existeixen en el seu procés d’aprenentatge, i mostrar-los que la Universitat és una possibilitat oberta per a tots i totes. A cada una de les visites que hem tingut de les escoles, hem volgut acabar l’experiència a la biblioteca de Cappont a la Universitat de Lleida a fi que la vegin com un context proper, que tots poden utilitzar sempre que vulguin.