
Repensant la tardor. ¿Qué és allò que la natura expulsa?
El passat dimecres, els estudiants de quart curs de la menció d’atenció a la diversitat del grau d’Educació Primària van explorar com s’aborda la tardor a les escoles. Per fer-ho, els estudiants van posar damunt de la taula, com si d’una Practice Table és tractes, elements que la natura expulsa a la tardor. A partir d’aquí es va […]
El passat dimecres, els estudiants de quart curs de la menció d’atenció a la diversitat del grau d’Educació Primària van explorar com s’aborda la tardor a les escoles. Per fer-ho, els estudiants van posar damunt de la taula, com si d’una Practice Table és tractes, elements que la natura expulsa a la tardor. A partir d’aquí es va iniciar una conceptualització sobre quines són les metodologies educatives que s’estan duent a terme a les escoles i si aquestes són coherents amb les formes de vida. Podem explorar la tardor d’altres formes? Quins colors genera la tardor? Què passa si liqüem els elements que expulsa la tardor? Podem pintar amb ells? Aquestes van ser algunes preguntes que van anar emergint al llarg de la sessió. Així mateix, es va establir relacions amb autors com Morin amb “Los siete saberes” o Felix Guattari amb “Las tres ecologías“. Experiències com aquestes ens permet repensar les accions docents i generar propostes que siguin reflexives, crítiques, creatives i inclusives com a futurs docents.