>> formacion

‘El museu és una escola’ en l’Escola Arnau Mir – El Pla de Sant Tirs

L’Escola Arnau Mir – El Pla de Sant Tirs forma part de la ZER Urgellet. Va decidir partir de la veu de l’Antia, que deia: “Hace muchos, muchos años Arnau Mir de Tost y el Obispo Ermengol se encontraron. La semana pasada, los de la escuela Arnau Mir de Tost hemos ido al Museo de la […]

“Hace muchos, muchos años Arnau Mir de Tost y el Obispo Ermengol se encontraron. La semana pasada, los de la escuela Arnau Mir de Tost hemos ido al Museo de la Seu, el Espacio Ermengol” (Antia, 8 años – La Seu d’Urgell- Octubre de 2019)

El passat 15 de gener van visitar l’Espai Ermengol per dur a terme dues activitats: una vinculada a la meteorologia i, l’altra, a la coneixença d’Arnau Mir i els fets i troballes en relació a la seva figura en la comarca i voltants.

Cada grup va encaminar i enfocar el seu procés de manera diversa. En primer lloc, els cursos d’Infantil van centrar-se en els escacs a arrel de la història que narra el document següent:

ELS ESCACS I EL CAVALLER

Aquest va ser l’estímul per a endegar el projecte en aquest cicle. Han après, vivint i sentint l’experiència!

A més, el Museu de Lleida va col·laborar en deixar prestat una còpia del conjunt d’escacs a l’escola. Aquí tenim algunes imatges!

foto escacs permisos (2) foto escacs permisos (3) foto escacs permisos

Amb Cicle Inicial i Mitjà, el començament es remunta a la toponimia d’Arnau Mir de Tost. I a Cicle Superior, van treballar les diferents pandèmies existents a la vall. Interesantíssim!