>> accion >> alumnado >> cuece >> Dia_a_dia >> Proyectos

‘De placa a plaça’

‘De Placa a Plaça’ sorgeix de l’aprenentatge generat en dos contextos: Museu Roda-Roda i Fundació Sorigué amb l’exposició ‘The End of Innocence’ de Mat Collishaw, establim connexions entre la tecnologia, la natura i les formes culturals. L’encontre amb el Seat 600 al museu Roda-Roda ens porta a analitzar l’impacte que aquest va tenir en la […]

L’encontre amb el Seat 600 al museu Roda-Roda ens porta a analitzar l’impacte que aquest va tenir en la societat espanyola durant els anys 60-70 pel que va suposar per a moltes famílies; la possibilitat de viatjar i veure altres realitats.

2. el 600

Quina tecnologia ens porta actualment a altres mons? Quin seria el nostre ‘600’? L’ordinador.

3. el nostre 600

Hem desmuntat un ordinador com a metàfora d’entendre millor aquesta tecnologia de la qual som tan dependents.

Això ens ha portat a indagar el paper de la tecnologia digital al nostre dia a dia i a les pràctiques educatives, reflexionant sobre el paper d’aquesta en temps de pandèmia. Hem constatat que certes pràctiques educatives incrementen una problemàtica existent abans de l’aparició de la COVID-19, la bretxa digital. La tecnologia és inclusiva o la tecnologia ha esdevingut excloent? Els mestres som capaços d’imaginar estratègies i propostes educatives més enllà de la dependència digital?

Hem elaborat un recurs creat a partir de la placa verda que vam extreure després de desmuntar l’ordinador.

2. Placa

Tal com podem veure hi ha la possibilitat de desplaçar-te per diferents camins que s’inicien amb activitats i propostes elaborades com a recurs digital (icona de l’ull), i que estan complementades amb propostes creades a partir del context i la realitat dels alumnes. A partir dels treballs fets amb materials digitals, volem mostrar la necessitat de fer aprenentatges observant la realitat més experiencial i vivencials, anant més enllà de les pantalles digitals.

7

8

El nom d’aquest projecte juga amb la paraula placa (ordinador) i plaça (context).

Autors: Gemma Terré, Natalia Salvia, Noemí Sàrries, Joel Castaño i Carla Prats.