>> accion >> alumnado >> Dia_a_dia >> Proyectos

‘Beyond the news’

‘Beyond the news’ és un projecte que neix de la necessitat de conèixer els microrelats de diferents persones envers la pandèmia que estem vivint actualment. L’exposició “Reclòs-osa” del museu d’Art Jaume Morera que ens porta a reflexionar sobre el context de reclusió involuntària que ens hem vist obligats a viure, ens ha fet replantejar les […]

L’exposició “Reclòs-osa” del museu d’Art Jaume Morera que ens porta a reflexionar sobre el context de reclusió involuntària que ens hem vist obligats a viure, ens ha fet replantejar les nostres relacions socials en trobar-nos tancats en un espai propi pel qual fins ara només transitàvem. Vam tenir la necessitat d’escoltar a les persones com nosaltres que estaven vivint la mateixa experiència (pandèmia) i copsar a partir de fotografies instantànies dels comportaments de les persones a l’espai públic. Tot aquest material va entrar en diàleg amb les notícies que cada dia envaeixen les nostres llars en relació amb la pandèmia. Instagram va servir de xarxa social per recopilar aquestes informacions, així com el Whatsapp per totes aquelles persones que volien mantenir el seu anonimat i que no tenien aquesta plataforma. Les imatges publicades a Instagram tenen un efecte similar a l’obra Virus d’Antoine d’Agata.

2

1

La producció final és un visionament que es pot reproduir a la plataforma de Youtube i al nostre compte d’Instagram. En aquest es contraposa els microrelats de les veus de les persones amb la informació que ens arriba dels mitjans de comunicació.

gent gran

cultura esports educació

pregunta final

Està compost per quatre blocs (esports, educació, cultura, gent gran). Un referent important per la nostra producció ha sigut l’obra  Que nos roban la memoria, de Concha Jerez.

Capturas-2021-01-11-12h01m23s401

Altres referents artístics han estat: Rosa Siré, Ignasi Aballí Concha Jerez, Matt Collishaw, Gerard Sanz, Brueghel el Viejo i Antoine d’Agata.

Autores: Lídia Almacellas Buixadera, Clara Bonilla Diaz, Natàlia Fernández Morales, Montserrat Grau i Alcocer i Lídia Huguet Serra.