>> colaboraciones >> cuece >> entidades-museos >> Proyectos

Projecte Matriu al Festival Embarrat

“La educación que no es creativa es una mala educación. La creación que no es educativa es una mala creación”  Luis Camnitzer El ‘Projecte Matriu. Absència i presència de la dona a Cal Trepat’ ha donat el tret de sortida al 7è Festival Embarrat 2021, un festival de creació artística emergent situat a les instal·lacions […]

El ‘Projecte Matriu. Absència i presència de la dona a Cal Trepat’ ha donat el tret de sortida al 7è Festival Embarrat 2021, un festival de creació artística emergent situat a les instal·lacions de la fàbrica Trepat de Tàrrega.

‘Projecte Matriu’ és un procés d’investigació conjunta amb el Museu Trepat i la Universitat de Lleida centrat principalment en les absències de les dones a la fàbrica per tal de fer visible el seu paper indirecte, però fonamental en el funcionament de Cal Trepat.

La iniciativa s’emmarca en el projecte educatiu ‘El museu és una escola’ i pretén que els centres educatius i les mestres considerin els museus i els espais d’art i patrimonials un context real d’aprenentatge. Els projectes vertebren vincles entre educació, cultura, art i territori amb el clar objectiu de transformar la quotidianitat que ens envolta. L’art, en totes les seves expressions, en diferents equipaments i espais comunitaris (museus, espais patrimonials o el carrer), esdevé l’eina central del projecte.

En aquest marc i durant el curs 2020-2021 hem concretat el projecte Matriu que pretén esdevenir un espai híbrid de creació entre l’educació, l’art i el patrimoni. El projecte present a la Nau 19 de la fàbrica Trepat mostra el treball de l’escola ONDARA de Tàrrega.

Aquí podeu visualitzar totes les obres: Catàleg Matriu

motriu5