>> (EN)RIZOMATE >> colaboraciones >> cuece

La instal·lació de William Kentridge ‘More Sweetly Play the Dance’ context inicial d’aprenentatge pel desenvolupament del projecte Àlber a l’escola Príncep de Viana

Aquest curs 2021-2022 l’escola ha iniciat el projecte Àlber amb la instal·lació de William Kentridge des de P3 a 6è han visitat aquesta instal·lació en el complex de Planta de la Fundació Sorigué. “More Sweetly Play the Dance” és una instal·lació de gairebé quaranta metres de longitud i vuit pantalles on s’evoquen les dinàmiques d’una […]

“More Sweetly Play the Dance” és una instal·lació de gairebé quaranta metres de longitud i vuit pantalles on s’evoquen les dinàmiques d’una processó ritual, que podria ser al mateix temps una manifestació de desposseïts, un flux de persones refugiades escapant d’una crisi o una dansa medieval de la mort, amb un llenguatge que remet a la força primigènia del teatre d’ombres, amb el so de la Immanuel Essemblies Brass Band. La peça artística va néixer l’any 2015 per invitació de l’Eye Filmmuseum d’Amsterdam i la Lichtsicht-Projection Biennale de Bad Rothenfelde, a Alemanya.

2_Planta_Princep

L’escola Príncep de Viana treballa metodològicament a partir de projectes  transversals per poder desenvolupar el currículum al llarg de l’any i entorn a l’art contemporani. L’equip Espai Híbrid acompanya al desenvolupament del projecte en el marc del projecte d’innovació ‘AraART’ i ‘El museu és una escola’. Aquest projecte pretén que els mestres considerin els museus, espais d’art i patrimonials un context real d’aprenentatge.

Projectes com aquest ens permeten crear vincles entre la cultura, l’educació i el territori esdevenint les arts element transformador per a la millora de les nostres formes de vida.

6_Planta_Princep

4_Planta_Princep