![](http://www.espaihibrid.udl.cat/wp-content/uploads/2022/01/3-300x225.jpeg)
‘Art, feminismes i negritud’ a càrrec de Luciana Gruppelli, professora convidada de la UdL
Durant el primer quadrimestre del curs 2021-22, la professora Dra. Luciana Gruppelli de Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, ha estat professora convidada a la UdL amb el suport del Vicerectorat de Relacions Internacionals. Ha dut a terme tres conferències a les futures mestres de la Menció d’Educació en la diversitat: “Desobediências […]
Durant el primer quadrimestre del curs 2021-22, la professora Dra. Luciana Gruppelli de Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, ha estat professora convidada a la UdL amb el suport del Vicerectorat de Relacions Internacionals. Ha dut a terme tres conferències a les futures mestres de la Menció d’Educació en la diversitat: “Desobediências poéticas: arte, feminismos e negritude”, “Práticas artísticas contemporâneas e docência” i “Arte e dissenso: estratégias para pensar a educação na pandemia”.
Aquestes conferències han permès establir relacions amb l’art contemporani i temes emergents com els feminismes i relacions de gènere i racisme. Hem generat pensament a partir de pràctiques artístiques contemporànies que ens permeten repensar l’educació en context de pandèmia.
Artistes com Grada Kilomba amb el llibre “Desobediências poéticas: arte, feminismos e negritude” ens permet qüestionar-nos i reflexionar:
En vez de hacer la usual pregunta moral: “¿Soy racista?” y esperar una respuesta confortable, el sujeto blanco debería preguntarse: “¿Cómo puedo desmantelar mi propio racismo?” (p.46)
Hem compartit el projecte Arteversa, web que estableix relacions entre art i formació docent i esdevé un recurs d’emmagatzematge d’artistes contemporanis que ha permès als estudiants relacionar-ho amb els diferents projectes de l’assignatura. Així els estudiants han compartit els projectes que estan desenvolupant fent-hi una relectura des de la perspectiva decolonial i feminista.
La professora Luciana Gruppelli ha participat en l’article “Una Bienal en tiempos de pandemia i centralitzada i comisseriada educativa” coordinat per Espai Híbrid al monogràfic de Kultur: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/issue/view/361/155