>> cuece

Ni rosa, ni blau

  Autores:  Neus Cid, Judit Collell, Alba De Heras, Aran Font de Rubinat, Júlia Ripoll i Anna Vallinoto   Vam partir de la Fàbrica trepat i en la deriva per la ciutat de Lleida ens vam fixar en   estímuls que ens porten a qüestionar la publicitat estereotipada que encara existeix, tant a nivell de gènere, […]

 

Autores:  Neus Cid, Judit Collell, Alba De Heras, Aran Font de Rubinat, Júlia Ripoll i Anna Vallinoto

 

Vam partir de la Fàbrica trepat i en la deriva per la ciutat de Lleida ens vam fixar en   estímuls que ens porten a qüestionar la publicitat estereotipada que encara existeix, tant a nivell de gènere, com de cos, com de colors, etc…

 

imate5 imaen4 nirosaniblau

En la consulta a l’arxiu trepat vam trobar  follets publicitaris  des dels anys 40 que transmeten tota una sèrie de rols i de curriculum ocult i que ajuden a generen moltes creences i estereotips que tenim com a societat i que condicionen les nostres formes de vida.

 

A l’escola es parla molt del currículum ocult escolar, però tot aquests currículum ocult que hi ha al nostre entorn i que es cola sigil·losament en  les nostres formes de  vida?

 

Un dels aspectes encara molt present és el que fa l’atribució del color/s en relació al gènere, Blau i rosa. Vam indagar amb els catàlegs de publicitat de joguines per a infants i vam recollir veus dels infants en relació a les joguines que preferien

Això ens porta a crear basant-nos amb Marta Roslher i els collage per ajudar-nos a pensar i ser crítics amb els estímuls que ens venen de la publicitat.

 

 

 

Al 2022 apareix  “Ni rosa per a les nenes

ni blau per als nens: nou marc per a una publicitat no sexista”. (https://www.consumo.gob.es/sites/consumo.gob.es/files/noticias/C%C3%B3digo%20de%20autoregulaci%C3%B3n%20de%20la%20publicidad%20infantil%20de%20juguetes.pdf

(CÓDIGO DE AUTORREGULACIÓN DE LA PUBLICIDAD INFANTIL DE JUGUETES promogut per l’Associación Española de Fabricantes de Juguetes)

Coneixíem el projecte “la permanent” i vam anar a la  perruqueria HoHo per parlar amb la Rosa, la perruquera a fi de conèixer i analitzar  la publicitat que li arribava a través de les revistes i com aquestes jugaven amb els colors i els estereotips de gènere.

La intervenció a la perruqueria HOHO, consta de tres peses:  “intervenció en revistes de publicitat que ens portar a valorar  l’ús de material reciclat a les escoles, en aquest cas  les revistes i els catàlegs de la pròpia perruqueria  que ens permetran traçar narratives distintes. En una segona intervenció mostrem contrastos  quan a talls de cabells o colors utilitzats en els tints,  per a que ens ajudin a anar més enllà del pensament dicotòmic, i  una tercera amb dos marcs pintats amb tints de perruqueria que dona lloc a la nostra intervenció “ni rosa ni blau” on la gradació de colors queda totalment difuminada.

Hem d’anar més enllà del pensament dicotòmic.