Ni rosa, ni blau
Autores: Neus Cid, Judit Collell, Alba De Heras, Aran Font de Rubinat, Júlia Ripoll i Anna Vallinoto Vam partir de la Fàbrica trepat i en la deriva per la ciutat de Lleida ens vam fixar en estímuls que ens porten a qüestionar la publicitat estereotipada que encara existeix, tant a nivell de gènere, […]
Autores: Neus Cid, Judit Collell, Alba De Heras, Aran Font de Rubinat, Júlia Ripoll i Anna Vallinoto
Vam partir de la Fàbrica trepat i en la deriva per la ciutat de Lleida ens vam fixar en estímuls que ens porten a qüestionar la publicitat estereotipada que encara existeix, tant a nivell de gènere, com de cos, com de colors, etc…
En la consulta a l’arxiu trepat vam trobar follets publicitaris des dels anys 40 que transmeten tota una sèrie de rols i de curriculum ocult i que ajuden a generen moltes creences i estereotips que tenim com a societat i que condicionen les nostres formes de vida.
A l’escola es parla molt del currículum ocult escolar, però tot aquests currículum ocult que hi ha al nostre entorn i que es cola sigil·losament en les nostres formes de vida?
Un dels aspectes encara molt present és el que fa l’atribució del color/s en relació al gènere, Blau i rosa. Vam indagar amb els catàlegs de publicitat de joguines per a infants i vam recollir veus dels infants en relació a les joguines que preferien
Això ens porta a crear basant-nos amb Marta Roslher i els collage per ajudar-nos a pensar i ser crítics amb els estímuls que ens venen de la publicitat.
Al 2022 apareix “Ni rosa per a les nenes
ni blau per als nens: nou marc per a una publicitat no sexista”. (https://www.consumo.gob.es/sites/consumo.gob.es/files/noticias/C%C3%B3digo%20de%20autoregulaci%C3%B3n%20de%20la%20publicidad%20infantil%20de%20juguetes.pdf
(CÓDIGO DE AUTORREGULACIÓN DE LA PUBLICIDAD INFANTIL DE JUGUETES promogut per l’Associación Española de Fabricantes de Juguetes)
Coneixíem el projecte “la permanent” i vam anar a la perruqueria HoHo per parlar amb la Rosa, la perruquera a fi de conèixer i analitzar la publicitat que li arribava a través de les revistes i com aquestes jugaven amb els colors i els estereotips de gènere.
La intervenció a la perruqueria HOHO, consta de tres peses: “intervenció en revistes de publicitat que ens portar a valorar l’ús de material reciclat a les escoles, en aquest cas les revistes i els catàlegs de la pròpia perruqueria que ens permetran traçar narratives distintes. En una segona intervenció mostrem contrastos quan a talls de cabells o colors utilitzats en els tints, per a que ens ajudin a anar més enllà del pensament dicotòmic, i una tercera amb dos marcs pintats amb tints de perruqueria que dona lloc a la nostra intervenció “ni rosa ni blau” on la gradació de colors queda totalment difuminada.
Hem d’anar més enllà del pensament dicotòmic.