>> cuece

SI ELS LAVABOS PARLESSIN….

Autoria: Albert Alsinet, Marta Antolín, Nina Escalante, Júlia Pla, Berta Ticó, Marc Obiols. Iniciem el nostre projecte en el Museu Trepat de Tàrrega i l’espai dels lavabos de la fàbrica ens porta a centrar-nos en els missatges que sovint hi trobem, especialment en els lavabos de centres educatius. La interacció amb aquests contextos ens porten […]

Iniciem el nostre projecte en el Museu Trepat de Tàrrega i l’espai dels lavabos de la fàbrica ens porta a centrar-nos en els missatges que sovint hi trobem, especialment en els lavabos de centres educatius. La interacció amb aquests contextos ens porten a plantejar-nos les següents qüestions: A nivell mundial, tots els lavabos han tingut el mateix objectiu socialitzador? És aquest motiu el que ens porta a investigar, des d’una perspectiva globalitzada a una més detallada, amb l’objectiu de comprendre com un espai tant petit com els lavabos, esdevenen llocs amplis per analitzar una cultura, una comunitat, una escriptura, entre d’altres.

L’exposició “La vida en emergència” de Juan Zamora a la Fundació Sorigué a Lleida; la deriva per les poblacions de Penelles, Artesa de Lleida, Lleida, Manresa, Londres
i Àmsterdam  estant atents als missatges i als graffittis, Prometeia i els tallers d’artistes com el Josep, la Lola i el Marc Guiu, les obres d’Aka Modesto, Lily Brick, Inspiringbricks ens porten a concretar el projecte “Si els lavabos parléssin…” Durant una setmana, vam instal·lar unes bústies dissidents als lavabos del campus universitari,  unes caixes les quals contenien dues preguntes: “què ens vols expressar aquí que has/t’han silenciat en una classe universitària?” i ““has escrit/pintat mai en un lavabo? Per què creus que escrivim en aquests?”. Aquestes bústies estaven situades a diferents banys del campus de Cappont, amb l’objectiu que el subjecte trobes en aquestes un espai íntim el qual els convidés a donar veu a tot allò que alguna vegada se’ls havia silenciat o no havien trobat un lloc per dir.
La nostra instal.lació s’inicia amb un marc  com a  porta d’entrada a l’espai on podem llegir emulant una senyal la paraula ATURA’T elaborada a partir de tots els pòsits i els missatges recollits en les bústies dissidents.  Fins que no t’atancen no pots llegir els missatges.  Complementem la proposta amb  ACTUA, on convidem a trencar el silenci  a través d’un QR, al nostre perfil d’instagram si els lavabos parlessin.

IMG_20230912_120325

ProjecteFinal_GrupSinergia4