>> cuece

Renaixem les reixes

Autoria: Laia Alsedà, Clara Cardona, Andrea Fernández, Natàlia Felis, Sergi Gich i Meritxell Ribera. Estudiants d’educació de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de Lleida. El projecte renaixem les reixes neix a partir d’una deriva al museu fàbrica Cal Trepat. Les reixes de la fábrica ens van portar a fixar-nos amb les reixes dels […]

El projecte renaixem les reixes neix a partir d’una deriva al museu fàbrica Cal Trepat. Les reixes de la fábrica ens van portar a fixar-nos amb les reixes dels centres educatius.   “Per què i quina és la funció d’aquestes reixes en els centres escolars?”.

Sovint aquest element arquitectònic tan quotidià en els centres escolars està associaciat a protecció i a restricció.  Artistes com Ernesto Neto, Toshiko Horiuchi, José Miguel Arazabal, Ronald Rael, Javier Badiola i David Olivera ens permeten abordar les restriccions com a potenciadores de possibilitats.  I vam conèixer  escoles on aquests element arquitectònic esdevé un context d’aprenetatge. D’aquesta manera proposem convertir   les reixes en contextos d’aprenentatge. “Renaixem les reixes”. Hem dut a terme dues intervencions; En la reixa de la fàbrica Trepat, on diferents peces de la fàbrica permeten una manipulació i una interacció amb el que trobem en el propi museu i  en la reixa del campus de la Universitat de Lleida amb diferents paraules elaboradores amb filferro que ens permeten dialogar i repensar amb situacions que es donen quotidianament en els centres escolars i que poden suposar restriccions. Convertim les restriccions en possibilitats!!!!!. A l’escola LLuís Castells de Riuradura les reixes esdevenen contextos d’aprenentatge.

IMG_20240129_093238

l,