>> cuece

PUBLICACIÓ DEL LLIBRE FILS I ARTS

“Fils i arts: projectes d’aprenentatge i de vida”.  Situem  les arts i les pràctiques artístiques contemporànies com a l’eix vertebrador en el procés d’innovació i canvi de l’escola que pretén que tots els infants i joves puguin aprendre i créixer en les escoles del segle XXI i que tots els mestres i professors es puguin […]

“Fils i arts: projectes d’aprenentatge i de vida”.  Situem  les arts i les pràctiques artístiques contemporànies com a l’eix vertebrador en el procés d’innovació i canvi de l’escola que pretén que tots els infants i joves puguin aprendre i créixer en les escoles del segle XXI i que tots els mestres i professors es puguin formar per esdevenir mestres  del segle XXI. Per fer-ho concretemdiferents estratègies metodològiques i organitzatives, essent els projectes de treball el fil conductor del currículum que desenvolupem durant tot el curs escolar per generar vincles entre educació,
cultura, art i territori amb el clar objectiu de transformar la quotidianitat que ens envolta. Aprenem més enllà de les aules amb el patrimoni i el territori i amb l’art i les pràctiques artístiques contemporànies . Dur a terme aquests projectes requereix assossec, serenor i calma. Una metodologia que situa l’aprenent en el desig de saber, per què com diu Bell Hooks el que impulsa el pensament crític és l’afany de saber per entendre el mecanisme de la vida. Aquesta metodologia de treball ens porta a dur a terme un currículum no fragmentat on els sabers els teixim de forma interconnectada que ens permeten la comprensió del mon i el desenvolupament d’un esperit crític de compromís i sostenible amb la vida.

Presentacions del llibre presentacio-80307-LLEIDApresentacióonapresentacioolot