>> formacion

Transdisciplinarietat i Transterritorialització en formació de mestres

Paco Rodrigo (professor de llengua i literatura), Ana Cristina Llorens (professora de pedagogia), Marisa Martínez (professora de matemàtiques), Lucia Rueda (professora d’educació artística), Victor Soler (professor de sociologia) Irene López (investigadora col·laboradora en Educació Física de Florida Universitària) i Glòria Jové (professora de pedagogia de la Universitat de Lleida) conjuntament amb els estudiants del Grau […]

Paco Rodrigo (professor de llengua i literatura), Ana Cristina Llorens (professora de pedagogia), Marisa Martínez (professora de matemàtiques), Lucia Rueda (professora d’educació artística), Victor Soler (professor de sociologia) Irene López (investigadora col·laboradora en Educació Física de Florida Universitària) i Glòria Jové (professora de pedagogia de la Universitat de Lleida) conjuntament amb els estudiants del Grau d’Infantil i de Primària de Florida Universitària de València hem compartit vivències experiències i coneixements entorn a l’exposició “Perduts en la ciutat” a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM). Hem generat condicions d’aprenentatge on hem  après a comunicar-nos entorn a l’art contemporani des de la transdisciplinarietat. Han emergit  moments on els versos de Machado dialogaven amb les obres de Douglas Gordon “Self portrait of you + me” (2006) i amb l’obra Hans- Peter Feldmann “100 Years” (1997):

II “para dialogar, preguntad primero: despues… escuchad”

IV “Más busca en tu espejo al otro, al otro que va contigu”

XV “Busca a tu complementario que marcha siempre contigo y suele ser tu contrario.”

Això ens condueix a reflexionar en com abordem la diversitat i l’alteritat en els contextos educatius.

La idea central de l’exposició és la de mostrar un ample nombre d’obres que permeten conèixer les múltiples visions, els diferents espais i la gran quantitat d’existències humanes que han conformat la vida en les ciutats a través de les obres de la col·lecció de l’IVAM. L’exposició és una deconstrucció de la ciutat, la qual cosa ens serveix de mitjà per deconstruir els models docents que hem integrat durant l’escolarització.

En paraules de Machado al poema XCIX:

Mas el arte? … es puro juego,

que es igual a pura vida,

que es igual a puro fuego.

Vereis el ascua encendida.

Nueva imagen

Nueva imagen 4  Nueva imagen 3