>> cuece

Estudiants de la UdL realitzen intercanvi amb Florida Universitària

El passat 28, 29 i 30 de novembre es va dur a terme l’intercanvi entre alumnat i professorat de la Universitat de Lleida amb Florida Universitària. En total, 5 professors i 25 alumnes de la menció d’atenció a la diversitat i de segon curs del grau d’Educació Primària de Lleida es van desplaçar a la […]

El passat 28, 29 i 30 de novembre es va dur a terme l’intercanvi entre alumnat i professorat de la Universitat de Lleida amb Florida Universitària. En total, 5 professors i 25 alumnes de la menció d’atenció a la diversitat i de segon curs del grau d’Educació Primària de Lleida es van desplaçar a la capital valenciana i proximitats per aprendre entorn i a través de l’art contemporani i el patrimoni cultural valencià.

L’intercanvi va començar amb una parada a Castelló i, concretament, a l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC) on a partir de l’obra Orbital Motion de Monika Grzymala es van submergir en un món de dibuix tridimensional, transformant l’espai expositiu en un context d’aprenentatge.

Després de la parada a l’EACC , els estudiants lleidatans van tenir l’oportunitat de visitar les escoles cooperatives Escuela 2, la Gavina i la Comarcal, les quals formen part de AKOE Educació. Arran d’aquestes visites, els estudiants van poder veure de primera mà el funcionament del món cooperativista així com les metodologies i organitzacions que es duen a terme en els centres escolars.

A més a més, es va visitar l’exposició “Equipo Crónica” en la Fundació Bancaixa, on professorat de Florida Universitària van dur a terme diverses situacions d’aprenentatge entorn les obres. Aquesta experiència va permetre a l’estudiantat transferir el concepte de crònica al món educatiu. Així és com es va dur a terme un taller “Crònica de Mestre” amb la finalitat que els estudiants és qüestionessin quina és l’actualitat social política i cultural que estan vivint els mestres del segle XXI. D’aquesta manera, a partir de la tècnica de pastitx van representar i compartir la seva crònica com a futurs docents.

Intercanvi va permetre explorar diferents contextos de la ciutat de València on els estudiants Florida Universitària van crear les condicions d’aprenentatge per aprendre a través del patrimoni cultural, en els quals es va visitar l’estació del nord, la Llotja, el carrer cavallers i la porta de l’Almoina.

Per acabar l’intercanvi, es va realitzar una visita a l’exposició “Perdidos en la ciudad” situada a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM). La idea d’aquesta exposició recau en mostrar gran nombre d’obres que ens permeten conèixer les múltiples visions, els diferents espais i la gran quantitat d’existències humanes que conformen la vida en la ciutat. La mediació va ser realitzada per Glòria Jove i Quim Bonastra de la Universitat de Lleida, els quals van permetre (de)construir el concepte de ciutat i replantejar noves formes de prendre consciència de la diversitat que ens identifica.