>> cuece >> Dia_a_dia >> El museu és una escola >> Sin categoría

Apunts sobre la impossibilitat de la imatge del món

Comissariada per Glòria Jové i Quim Bonastra, l’exposició treballa a partir de les creacions dels artistes Walmor Correa, Roc Domingo i Maite Villafranca basats en materials del Museu Pedagògic de Castelló i de l’INS Màrius Torres de Lleida Jove_ apunts de la impossibilitat de la imatge del mon La Sala Gòtica de l’Institut d’Estudis Ilerdencs […]

Jove_ apunts de la impossibilitat de la imatge del mon

La Sala Gòtica de l’Institut d’Estudis Ilerdencs ha acollit avui la presentació de l’exposició ‘Apunts sobre la impossibilitat de la imatge de món’. La mostra és un projecte comissariat per Glòria Jové i Quim Bonastra, professors de la Universitat de Lleida, i es podrà veure fins a l’1 de desembre.

L’acte inaugural ha comptat amb la participació d’Estefania Rufach, vicepresidenta de l’IEI, dels professors Glòria Jové i Quim Bonastra, dels artistes Walmor Correa, Roc Domingo i Maite Villafranca, i d’Anselm Ros, museòleg de l’IEI.

L’exposició convida a reflexionar sobre la paradoxa que suposa la impossibilitat de la imatge del món en l’era del bany d’imatges. Ho fa a partir de les creacions que els artistes Walmor Correa, Roc Domingo i Maite Villafranca, han fet a partir de dues instal·lacions que són obra dels mateixos comissaris i que estan fetes a partir de materials cartogràfics educatius antics del Museu Pedagògic de Castelló i de l’INS Màrius Torres de Lleida.

En la seva intervenció, Estefania Rufach ha qualificat el resultat de l’exposició com a “magnífic” i ha destacat que els seus artífexs han tingut també la sensibilitat de “fer participar el públic” d’una manera familiar i divertida. De la mateixa manera, ha felicitat el Museu Pedagògic de Castelló i l’INS Màrius Torres de Lleida per la seva predisposició a participar en una iniciativa que lliga perfectament amb l’objectiu de la Sala Gòtica de “donar suport als nous creadors i als llenguatges artístics més actuals”, tot plegat emmarcat en la “línia de política activa en tot el que envolta el món de la cultura” que aplica la Diputació i mitjançant un espai “modern i dinàmic” com és l’IEI.

La mostra consta d’una sèrie d’instal·lacions que mesclen el doble discurs de la cartografia i de la educació, sempre tenint en compte que, en tot moment, ambdós conceptes s’utilitzen alhora com a metàfora de l’altra i com a element d’estudi en sí mateix. A més, i durant el període en què la mostra romangui a l’IEI, s’organitzaran un seguit d’activitats formatives adreçades als més joves en el marc del projecte “El museu és una escola”.
AP01

AP02