>> cuece >> Proyectos

Expandint la xarxa

El  dimecres 2 de desembre en el marc de la matèria “Educació en la diversitat II” del grau de mestre, menció Atenció a la diversitat, vam connectar mitjançant una videoconferència amb l’escola Puig d’Esparraguera. Ambdós projectes, el de l’escola Puig d’Esparraguera i  el de la menció Pupitres a la intempèrie Facultat d’Educació, havien partit de la lectura […]

El  dimecres 2 de desembre en el marc de la matèria “Educació en la diversitat II” del grau de mestre, menció Atenció a la diversitat, vam connectar mitjançant una videoconferència amb l’escola Puig d’Esparraguera. Ambdós projectes, el de l’escola Puig d’Esparraguera i  el de la menció Pupitres a la intempèrie Facultat d’Educació, havien partit de la lectura del llibre “En un metro de bosque. Un año observando la naturaleza” de David George Haskell. Cada grup, en el seu territori han delimitat uns metres quadrats per poder observar i aprendre en la natura.

Els infants de l’escola i les futures mestres van compartir els projectes  que estan desenvolupant fent especial èmfasi als processos d’observació i d’indagació que fem cada setmana anant a observar els metres quadrats que tenim en els nostres territoris, al bosc proper a l’escola d’Esparraguera i al parc de la Mitjana de Lleida.

Emocionats per saber que les estudiants universitàries, futures mestres, també  tenien metres quadrats a l’espai natural per generar aprenentatge,  els infants de l’escola afirmaven: “m’ha sorprès que no només observessin coses que hi ha dins del seu trosset, sinó que també miressin a fora”.

Una futura mestra va afirmar “És reconfortant veure que els projectes i les innovacions que fem durant la formació a la universitat són possibles de fer a les escoles “(…)“fer videotrucades així ens omple d’energia. Generar aquestes experiències durant la formació ens obra perspectives”. Una altra futura mestra afegeix: “A més de veure que el que nosaltres fem durant la formació a la universitat és possible traslladar-ho a l’escola, ha estat molt important poder compartir amb els nens i nenes el que estem fent i això  em permet plantejar-me les pràctiques educatives”.

Són experiències de formació que ens permet anar més enllà de la dicotomia que sovint s’estableix entre la formació i les pràctiques que es generen en el context universitari, i la formació i les pràctiques que es generen en el context escola. Més enllà de qualsevol aula, del territori, del context… Cercant espais híbrids de formació per a mestres i futures mestres del segle XXI.

Esparraguera3 m2 M2 universitaries

Captura_classe_Virtual_5